Vi har förstärkt marknadssidan med en E-commerce Manager
top of page
  • oliviagroeger

Vi har förstärkt marknadssidan med en E-commerce Manager



2022 har varit ett intensivt år för Promosoft. Vi har fått ett antal nya kunder som valt att samarbeta med oss för att med SOLO digitalisera och automatisera sina inköpsprocesser. I början av sommaren flyttade vi till nya lokaler på Östra Hamngatan i Göteborg, och hösten har rivstartat med två nya rekryteringar.


I Indien finns vår nya utvecklare Karthik Lekkala som vi snart hoppas ska vara på plats hos oss i Göteborg, och så har vi förstärkt marknadssidan med Olivia Groeger som sälj- och marknadsassistent. Vi återkommer till en presentation av Karthik och ska här lära känna Olivia lite bättre.


Olivia tycker om när det är tempo och hon har också hunnit med mycket under de senaste åren. Hon har bland annat arbetat som butikssäljare, varit med att starta upp ett företag inriktat på försäljning av padelrack med tillbehör, och så har hon under två år utbildat sig till E-commerce Manager på IHM Business School.


Vad gör en E-commerce Manager?


”Utbildningen är bred och man får en tvärfunktionell roll och kompetens inom e-handel, digital handel, marknadsföring, analys och projektledning. Man lär sig hantera processer inom e-handelslogistik, system och plattformar inom e-handel, planera och genomföra försäljningsaktiviteter, digital marknadsföring och affärsmannaskap där digital transformation är en självklar del. Många delar av utbildningen har jag stor nytta av i mitt nya jobb här på Promosoft”, säger Olivia.


Vilken blir din roll på Promosoft?


”Jag är anställd som sälj- och marknadsassistent och ska som innesäljare vara en resurs i säljarbetet, och så kommer jag också att ta ansvar för en del av den digitala marknadsföringen. Med tiden kan nog rollen breddas men först måste jag bli varm i kläderna och bygga upp kunskap om SOLO, marknaden och företagets kunder. Det är en spännande och rolig säljutmaning, och jag tycker om utmaningar.”


Vad fick dig att söka jobbet?


”Jag såg en annons på LinkedIn, läste in mig på företaget och fick sedan komma på besök. Jag fick en bra känsla för ledningen och alla de jag träffade på kontoret. Att det går bra för Promosoft och att företaget är verksamhet inom ett spännande område med en lösning som är efterfrågad gjorde också att jag snabbt bestämde mig. Rollen jag fått och Promsofts inriktning känns helt rätt för mig!”.


Vad gör du på fritiden?


”Jag är nog en riktig träningsnörd. Det blir många timmar på gym, löpning och långa promenader. Hinner också med lite yoga och så tycker jag om att baka. Att umgås med nära och kära är också viktig för mig!”


Välkommen till oss på Promosoft Olivia!

510 visningar0 kommentarer
bottom of page