top of page
Image by Robynne Hu

SOLO 24.1

Kampanjer i WEB

Den första versionen av webbgränssnittet för kampanjer är äntligen redo att lanseras. Vi arbetar fortfarande med att lösa några av problemen, men testa det gärna och rapportera eventuell feedback, bra eller dålig, till [email protected]. För er som inte vet, detta är också vår nya supportkanal under IMI-flaggan. I det nya gränssnittet kan användare registrera kampanjer som fryser prognoser för produkterna under de perioder som kampanjen påverkar. Detta är ett smidigt sätt att inte låta solo öka prognosen på grund av ökad försäljning under kampanjen. I kommande versioner kommer vi att förbättra funktionaliteten och göra det möjligt för användare att skapa en kampanj och låta SOLO generera ett inköpsförslag baserat på den kampanjprognos som användaren har ställt in under perioden.


Ersättningar

Vi har förbättrat funktionen för Ärva historik för att hantera mer komplexa ersättningsstrukturer. För närvarande är detta endast aktiverat för webbaserade API-integrationer och baserat på Business Central standardanvändning av ersättningar. Men vi kommer att kunna importera ersättningar för andra system också. Funktionen gör det möjligt för SOLO att ärva försäljningstransaktioner mellan produkter.

Exempel: Produkt A ersätts av produkt B, sedan ersätts B med produkt C, sedan ersätts C med A igen. Ibland kan produkt A (som är ett kit) ersättas av både B och C men som separata produkter. Lite knepigt, men ganska vanligt fall för bilreservdelar till exempel

 

Skicka om inköpsorder

Användare kan nu initiera en "återsändning" av order till leverantör från leveransbevakningen i SOLO Web, genom SOLOs backend windows-tjänst, som automatiskt skickar e-postmeddelanden till leverantörer via en no-reply-adress. Användare kan också ladda ner en .eml-fil med beställningen bifogad. Layouten på order-pdf:en bör vara jämförbar med den gamla service-pdf:en.

 

Nya fält:

Vi har lagt till ett par nya fält i inköpsförslagets radvy. Nu beräknar vi till exempel antalet dagars lager för summan av orderkvantiteten och lagersaldot för varje produktrad, vilket innebär att användare kan utvärdera vad de totala lagerdagarna inklusive förslaget skulle bli som mest efter att ha lagt beställningen. Detta är ett bra förnuftskontroll-fält för att utvärdera rimligheten av alla rader. Fältet är dolt som standard, men varje användare kan komma åt det via kolumnväljar-menyn i alla kolumner.

 

Prestandaoptimeringar-

Gränssnittet laddar nu gridden separat från data i prodinfo-fönstret, vilket påskyndar laddningen av grinden.  Nu laddas produktens register på några sekunder istället för minuter för 20 000+ SKU. Detta kommer att märkas även i orderförslagen där det finns ungefär 100 rader på ett förslag.  

 

Förbättrad navigering i griddar

Nu kan användare navigera med hjälp av piltangenterna och enter. Tryck på enter för att gå in i redigeringsläget i t.ex. kvantitet och sedan enter igen för att lämna redigeringsläget, nu kan du gå ner till raden nedanför med nedåt-pilen.  

 

Påminnelsestatus

Nu visar gränssnittet för leveransbevakning den senaste påminnelsestatusen på orderhuvud-nivå. Det kan också ändras manuellt om användare skickar påminnelser via sin egen e-post. Det är ett bättre sätt att hålla koll på vilka beställningar leverantörer har blivit påminda om och på vilket sätt.

353-animated-background-4 (1).gif

Ange lösenord för att komma vidare

Du har angett ett ogiltigt lösenord.

bottom of page