Hur SOLO hjälpte RYBRINKS, Personlig Hygien | Promosoft | Digitaliserad Lagerstyrning | Sverige
top of page
color-transition.png
Image by Christopher Gower.webp

MINSKADE OUT-OF-STOCK FÖR RYBRINKS

"Det är avgörande för oss att ha produkterna på lager när våra återförsäljare vill ha dem, annars kan konsumenterna välja en annan produkt"

RYBRINKS

Grundades

-

Bransch

Personlig Hygien

Omsättning

300 MSEK/år

Antal Anställda

-

Grossist i varor för personlig hygien. Säljer till dagligvaruhandeln och kosmetikkedjor

Marknadsledande inom bomullsprodukter i Norden

Familjebolag i 3: e generationen

Huvudkontor i Kungsbacka och centrallager i Kinna

PROBLEMET

Snabbt växande Rybrinks i Kungsbacka levererar bland annat tops, tvål och bomull till dagligvaruhandeln och några av de stora kosmetikkedjorna. Rybrinks omsätter närmare 300 miljoner kronor per år. Deras lager och inköp hanteras av SOLO från PromoSoft.

– Det är väldigt avgörande för oss att ha produkterna hemma på lager när återförsäljarna vill ha dem. Om de inte finns på hyllan kan konsumenterna välja en annan produkt, säger Maria Bergvall, inköpare på Rybrinks.

LÖSNINGEN

Tidigare sköttes Rybrinks inköp och lager i ett egenkomponerat Excel-ark. Nu är SOLO Lagerstyrning helt integrerat med Gunrys affärssystem Winbas. PromoSoft skrev hela integrationen med Winbas och har full kontroll på helheten.

– SOLO hjälper mig att hålla koll på försäljning och vad vi ska ha i lager för att inte sälja slut.

color-divider.png

VÄRDET SOM SOLO TILLFÖR

Inköps- och lagerhanteringen kräver numera mindre arbetstid och risken för out-of-stock har minskat.

– Våra affärer har blivit bättre genom att våra säljare känner sig mer trygga med att vi har produkterna hemma och att de kan hålla sina löften till kunderna, säger Maria Bergvall.

bottom of page